Petogodišnje dijete je stabilno, pouzdano, dobro adaptirano. Dijete je konačno u nekoj mirnoj fazi i s njime se može sve dogovoriti. Najveći napredak u ovom periodu se može vidjeti u spoznajnom razvoju. Dijete ima mnogo više interesa o svijetu oko sebe, mnogo više razumije uzročnosti te s toga postaje mali istraživač. Napredak se vidi i u socijalnom razvoju i to tako što djeca uživaju u igrama s prijateljima, drže se dogovora i sl. No, s krajem pete godine, ponovno se javlja burna faza u kojoj je dijete emocionalno burno, ne podnosi da je netko bolji od njega. Također, dijete ne voli da ga se kritizira, a ne voli niti priznati krivicu. Iako se čini da je petogodišnjak postao trogodišnjak, ova razlika će brzo nestati.
Značajke razvoja djeteta od 5 do 6 godine
Tjelesni razvoj
Spoznajni razvoj
Govorni razvoj
Socijalno – emocionalni razvoj
Kakvi uvjeti trebaju djetetu da se zdravo razvija?
Osiguravanje osjećaja aktivnosti i kompetentnosti. Spomenuto je da djeca ove dobi mnogo istražuju. Obzirom da ona i puno toga mogu, važno je omogućiti im da sami sudjeluju u aktivnostima u kojima će biti uspješno. Dobro je djetetu i dati povratnu informaciju o uspješnosti izvršenja nekog zadatka. Npr. „Vidiš, kad polako i oprezno zabijaš čavla, napraviš to puno bolje.“ Djetetu treba omogućiti da se osjeća uspješno, ali i da gradi realnu sliku o sebi. S toga je dobro da ga se uspoređuje sa samim sobom i ulaganjem vlastitog truda.
Osiguravanje intelektualnog razvoja. Dijete prelazi u fazu konkretnih operacija te je važno pomoći mu da lakše shvati ono što predosjeća, a ne razumije. Dobro je s djetetom igrati igre u kojim će se moći stavljati u tuđi položaj, razgovarati o tome što bi ono napravilo u nekoj situaciji i sl. Dijete će postavljati pitanja o mnogim osobitostima i odnosima u prirodi te je važno da na ta pitanja dobije odgovor. Dijete pokazuje interes za razna klasificiranja pa mu se može verbalnim objašnjavanjem ukazati na načine grupiranja po bitnim sličnostima (npr. „Sad ćemo pospremiti drvene igračke posebno, a posebno igračke koje su mekane“).
Govorno komuniciranje djeteta. Djetetu je potrebna govorno bogata sredina, što uključuje komuniciranje s vršnjacima i odraslima, pravilan govorni model te izloženost pisanim sadržajima. Kroz komunikaciju s ljudima, dijete će učiti prilagođavati svoj stil komuniciranja, učiti će pravilno formirati rečenice i koristiti nove riječi u odgovarajućem kontekstu. Stjecanje navika čitanja priča pomoći će mu u lakšem prihvaćanju aktivnosti koje će slijediti u narednoj godini kada slijedi priprema za školu. Priče dijete može prepričavati, nastaviti pričati od kuda ga se traži, uočavati nelogičnosti u priči, izmišljati svoje priče i kraj u poznatima.
Literatura: Starc, B. I sur. (2004): Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi
2021 Copyright © Dječji vrtić „Račići“ Nova Rača
Kolačić | Trajanje | Opis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |